dissabte, 28 de març del 2009

EUiA ACUERDA CONCURRIR CON IU, ICV Y OTR@S A LAS ELECCIONES AL PARLAMENTO EUROPEO




El Consell Nacional de EUiA acuerda concurrir conjuntamente con IU, ICV y otr@s a las Elecciones del Parlamento Europeo

Con una votación de 69 a favor, 0 en contra y 8 abstenciones (algunos compañer@s del PSUC Viu), se ha acordado ir conjuntamente con IU y con ICV. Faltan concretar algunos puntos económicos y se ha dado un mandato concreto al responsable de Finanzas de EUiA para que los cierre con el responsable de finanzas de ICV en los próximos dias. El informe presentado por el compañero Joan Josep Nuet ha tenido numerosas intervenciones, y finalmente una votación favorable muy mayoritaria (cerca del 90%)ha tomado el acuerdo

-------------------------------------------------------------------------------------


28 de març de 2009

Miralles: “Les polítiques de la UE estan acabades, cal que es faci un gir a l´esquerra”

El Consell Nacional d´EUiA acorda concórrer amb ICV en les properes eleccions europees

Aquest matí s´ha reunit el Consell Nacinal d´Esquerra Unida i Alternativa (EUiA), el màxim òrgan dirigent de la formació política. En la reunió, s´ha acordat que EUiA concorreria amb Iniciativa per Catalunya Verds (ICV) en les properes eleccions al Parlament Europeu. El coordinador general d´EUiA, Jordi Miralles, ha valorat aquest acord com a positiu i important “tant des del punt de vista electoral, com del programàtic i polític”.

Miralles ha manifestat que “la Unió Europea (UE) actual no s´aguanta per enlloc, per ja que les polítiques que implements produeixen greus conseqüències socials, laborals, econòmiques i medioambientals en els ciutadans de la UE”. Segons Miralles, “la majoria de governs de la UE pretenen donar sortida a la crisi beneficiant els més poderosos i no satisfent les necessitats de la majoria de les persones.”

En aquest sentit, Miralles ha dit que EUiA centrarà els seus esforços,de cara a les properes eleccions europees,en sis aspectes.

1) Polítiques socials.

2) Drets de les persones.

3) drets dels pobles.

4) Pau.

5) Defensa dels serveis públics.

6) Sostenibilitat.

Miralles declara que “Catalunya no pot seguir en estat de sequera financera”

El dirigent d´EUiA ha lamentat que “el Govern espanyol encara mantingui Catalunya en estat de sequera financera”. Miralles ha manifestat que tot i que el Govern té iniciatives, li manquen recursos suficients per a aplicar-les. “Aquesta sequera financera la paguen els ciutadans de Catalunya”, ha afirmat. Segons Miralles, “no hi ha recursos suficients per a polítiques socials, ni educatives, ni sanitàries.”

El coordinador general d´EUiA ha instat a Zapatero a agafar les rendes en la recta final de la negociació de l´acord de finançament autonòmic. “El Govern catallà actua amb fermesa i compleix, ara li toca complir al Govern central”, ha dit Miralles.

EUiA té casa pròpia, la de l´esquerra alternativa

Miralles ha declarat també que davant les diverses invitacions que s´han llençat altres forces polítiques per a formar part de projectes com “La casa gran” o “Catalunya causa comuna”, EUiA sent que té casa pròpia, la de l´esquerra alternativa.

10 comentaris:

Anònim ha dit...

Hombre pues es un alivio que EUiA acuerde ir a las elecciones con IU, que igual acordaban ir con el partido cannabis. Pero después de leer esta entrada, la duda que me queda es saber con quién iría a las elecciones EUiA si el CPF no ratificase el acuerdo con ICV (no caerá esa breva).

Javi ha dit...

La resolución es un poco "extemporánea", ¿no? Es decir, si IU no ratificara el acuerdo con ICV...¿EUiA iría con ICV y no con IU?

Además el título del post es desconcertante, pone que EUiA decide ir con IU a las europeas...¿podría no ir con IU? Es algo que pregunto en serio porque lo desconozco, ¿existe esa posibilidad estatutariamente?

Anònim ha dit...

¡andá! ¿es que podría haberse dado de EUiA no fuera con IU? Esto de la "federalidad" de Izquierda Unida cada día me es más sorprendente...

Joan Josep Nuet ha dit...

Queridos compañeros, a eso le llamo yo, y con perdón, "cogersela con papel de fumar". En EUiA nadie planteaba la posibilidad de no ir con IU, pero es verdad que siendo una organización política juridicamente independiente (en base a acontecimientos históricos desde 1936 en la relación PCE-PSUC y en base al nacimiento de EUiA en 1998)tiene que acordarse con quien bamos ya que hay que firmar el acuerdo. Para que veais como son las cosas, la negociasción en el conjunto del Estado la han realizado entre IU y ICV (claro que en la delegación negociadora de IU habia un compañero de EUiA que actuaba como dirección de IU) y en cambio el acuerdo entre IU y EUiA se lleva en el interno de IU ya que EUiA participa de los organos de dirección de IU y por ello se canaliza en los órganos de IU las opiniones de EUiA. Parece muy complicado pero en realidad es muy sencillo, en el acuerdo IU-ICV estuvo EUiA continuamente enterada y opinando, en el acuerdo EUiA.ICV que se desatrrolla en Catalunya y que se incorporará al acuerdo estatal entre IU, ICV, EUiA y otr@s, estuvo entrada y opinando IU en todo momento. Todo coordinado ya que tenemos un protocolo de relaciones entre IU y EUiA que así nos obliga y decir que no por obligación solo (aunque no está mal regular las cosas por si la sintonia polírca no existiese en otro momento)sino por sintonia política.
Es igual que los Estatutos en IU, no puedes funcionar políticamente a base de golpe de Estatutos, el clima es inprescindible entre compañeros y camaradas, pero no puedes prescindir de ellos ya qye hay momentos es que son la única forma de resolver determinados problemas que con el clima no se resuelven. Bien espero haber aclarado algo y perdonad por el titular si he herido alguna sensibilidad, no era mi intención. Saludos

Nuet ha dit...

Queria decir "vamos" y no "bamos"

Anònim ha dit...

Algú podria explicar els termes de l'acord si us plau? Alguna cosa substancial, per favor. El senyor Romeva a quin grup anirà en el Parlament Europeu si surt escollit? A l'Esquerra Europea o als Verds Europeus? Misteriosament, ningú no ens ho vol deixar clar. Per què? Segons la Web d'Iniciativa, el senyor Romeva es presenta pels Verds Europeus, de fet és el seu candidat a Espanya. IU-EUiA voleu dir que existeix per a ells? La web d'EUiA i els blocs dels seus dirigents esquiven de manera sospitosa aquesta dada fonamental de les negociacions. Hi ha algun text oficial de l'acord? És que aquesta és la dada que ens importa a molts dels que potser votariem una altre cop IU-EUiA-ICV a les Europees i no si som anticapitalistes, pacifistes o d'esquerres que ja ens ho suposem. Ens interessa perquè si votant IU-ICV-EUiA el nostre representant va a parar al grup Verd Europeu, doncs, és clar, no votarem per aquesta opció. Tenim tot el dret. I si no ens queda clar, doncs tampoc, perquè és massa fosc tot plegat. Algú pot respondre una cosa tan senzilla. Hi ha algú a l'altre costat?

Anònim ha dit...

bueno ya tenemos la cabezera de la candidatura, dos hombres los primeros y después es una incógnita, sugiero que la lista sea paritaria, pero sobre todo que los eurodiputados se mantengan en el mismo grupo parlamentario, es incongruente presentar la candida- tura unitaria y una vez haya sido elegido se vaya a otro grupo politico, no me parece serio y entiendo que es una falta de respecto al electorado de izquierdas, de momento no me parece una candidatura ilusionante, espero se clarifique esta situación.

Anònim ha dit...

O sigui: que anireu de la maneta de la gent d'en Saura, el repressor dels moviments socials i els estudiants.

La gent que us va votar volia un canvi, no donar-vos una cadireta. Ara no vingueu amb la cantinella de que "si no ens voteu vindrà la dreta" perquè esteu actuant com un govern de dreta: reprimint els moviments socials i aplicant una política neolliberal. Els del PCC sou una colla d'hipòcrites. D'estalinians a palafreneros d'ICV. Heu destrossat EUiA. Repugnant el vostre paper, encobrint als mossos mentre hi ha 120 estudiants i 30 periodistes agredits. Espereu una davallada important del vostre vot.
El meu, de moment, anirà a Esquerra Anticapitalista. M'agradaria donar-lo a Izquierda Unida, però la lògica electoral faria que anès per a vosaltres i IC-V. Espero que a l'1 de maig els treballadors us fotin un cop de pal al cap, com al Fidalgo. Sou pitjor que uns hipòcrites: uns venuts i uns traïdors a la classe obrera.

Anònim ha dit...

Compañero, yo he sido votante de siempre del pce y después de iu, fiel por dos motivos por convencimiento politico y por referente familiar mi padre comunista y republicano, ahora bien, hay cosas que me han dolido mucho la represión policial contra los jovenes antibolonia y el distanciamiento real que se da con la clase trabajadora, vuestro mensaje no llega, estais invirtiendo mucho tiempo en reivindicaciones superfluas, OTAN,REPÚBLICA, ESPIAS,pero lo que realmente importa, trabajo, vivienda,universidad, juventud, poquita cosa. en estas elecciones europeas votaré a izquierda anticapitalista, será un punto de inflexión en mi vida, espero que sirva de algo. Gracias J. Nuet por publicar mi comentario.

Ateneu Republicà de Catalunya ha dit...

Voldria saber si desde EUIA es coneix que IU ha pactat anar a les europees amb uns impostors que diuen ostentar la representació de Izquierda Republicana.

Aquest tema està a la audiencia Nacional i amenaça amb anul-lar la candidatura europea.La directiva de IU i Cayo Lara al front estan al corrent de tot pero opten per la pasivitat.

Salut i República