dissabte, 19 d’abril del 2008

MOCIO AIGUA DEL PARLAMENT DE CATALUNYA


A LA MESA DEL PARLAMENT

El Grup Parlamentari d'Iniciativa per Catalunya Verds-Esquerra Unida Alternativa (ICV-EUiA) , d'acord amb allò que preveu l'article 139 del Reglament de la Cambra, presenta la moció subsegüent a la interpel·lació sobre la política de l'aigua (tram. 300-00111/08).

Atesa la restricció d’aigua per al consum que es pot produir en els pròxims mesos en diverses zones de Catalunya de persistir la situació excepcional de sequera i si no es prenen les mesures suficients per evitar-ho.

Atès que el Govern de la Generalitat des de la legislatura passada està duent a terme un veritable canvi en el model de gestió dels recursos hídrics basat en el que s’ha convingut d’anomenar la nova cultura de l’aigua, de la qual cosa se’n deriva el posicionament contrari als transvasaments.

1. El Parlament de Catalunya dóna suport a les mesures desenvolupades pel Govern per mitjà del Decret de mesures excepcionals i d'emergència per a la gestió dels recursos hídrics, aprovat pel Govern de la Generalitat l'abril de 2007, i a la planificació hidrològica vigent.

2. El Parlament de Catalunya insta el Govern a:

a) Mantenir el ritme d’execució de les infraestructures planificades pel Govern de millora de la qualitat i la disponibilitat de l'aigua a Catalunya, de les mesures d’estalvi i d’eficiència del consum d’aigua i de les mesures pal·liatives i d’emergència per garantir l'abastament d'aigua a curt termini.

b) Constituir una Taula Nacional de la Sequera liderada pel Govern fins que s’acabi la situació de sequera, integrada per representants dels grups parlamentaris, agents socials, territorials, acadèmics i ambientals més representatius, per tal que analitzi i realitzi el seguiment de les propostes excepcionals per afrontar-la i la seva viabilitat, execució i efectivitat, amb els premisses següents:

- Les actuacions en cap cas poden comportar un transvasament permanent d’aigua entre conques.

- Seran criteris de treball la disponibilitat d’aigua, els terminis d’execució, la preservació dels cabals ecològics mínims i els impactes territorials.

Palau del Parlament, 3 d'abril de 2008

3 comentaris:

Anònim ha dit...

Nadie ha pensado en un "trasvase de población"?

No sería más factible y sostenible apostar por una población repartida por todo el territorio catalán?. Entiendo el beneficio económico de la centralización, del modelo de las grandes ciudades, pero trasvasar agua para cubrir las necesidades de una gran ciudad es pan para hoy y hambre para mañana. La población del área metropolitana de Barcelona seguirá aumentando mientras las lluvias seguirán escaseando. Será necesario trasvasar más agua en el futuro, y será necesario hacer 10 rondas más alrededor de Barcelona, y 20 líneas más de metro. Nadie se da cuenta de que caminas en una mala dirección?

Anònim ha dit...

Pues me parece una proposición decepcionante. Primero porque "Les actuacions en cap cas poden comportar un transvasament permanent d’aigua entre conques" se contradice profundamente con dos hechos:

1) Que no se hayan tomado medidas reales de urgencia hasta ahora, por ej. bajadas de presión como mínimo por la noche y si la situación es realmente tan grave restricciones nocturnas para así reducir el gran gasto en pérdidas de agua en las conducciones. En realidad hay muchas más medidas a tomar desde "nuestra" ideología, pero menciono solo estas por ser medidas habituales en Murcia y por lo tanto, incluso aceptables desde gente con ninguna conciencia ecológica.

2) Que no se haya querido ninguna solución temporal como el transporte de agua en barcos.


Si analizamos la situación mínimamente vemos que la unión entre el hecho de que se hable tanto de la gravedad de la situación, "se llegue a" rezar pidiendo agua imitando a los gobernantes murcianos -sic-, y a la vez no se tome ninguna medida real, sino solo medidas de difícil aplicación y reducido impacto como restringir el llenado de piscinas en febrero, hace obvio que lo que se busca es un trasvase permanente que se usará todos los años con sequía. De hecho, dudo mucho que para una situación puntual sea rentable construir la conducción.

Creo que habría que dar ejemplo y EUiA debería defender lo mismo que hemos defendido en IURM y en EUPV, lo contrario no sé entiende, y dado que el consejero de medio ambiente esta manipulando para conseguir algo que no esta ni en el programa de EUiA ni en el de ICV, debería dimitir.

Creo que Izquierda Unida debería de seguir con los movimientos ecologistas y no enfrentarse a ellos.
Debate sobre el trasvase: http://www.nodo50.org/foroiu/viewtopic.php?f=2&t=4645


Y al margen del tema pero relacionado, no crees que EUiA debería abandonar un tripartito, que sin producir ninguna mejora sustantiva esta consiguiendo enfrentarnos (a veces demasiado literalmente) con nuestra base en los centros de educación de secundaria y universitarios, y también contra los movimientos ecologistas.

Anònim ha dit...

Ola, what's up amigos? :)
Hope to receive some assistance from you if I will have some quesitons.
Thanks and good luck everyone! ;)